ח"כ מקלב תקף את השר כהנא: "אתה מביא את התבוללות לתוך עם ישראל"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ מקלב תקף את השר כהנא: "אתה מביא את התבוללות לתוך עם ישראל"

    ח"כ מקלב הציג את הצעת אי האמון של יהדות התורה בממשלה ותקף בחריפות את הרפורמות המסוכנות ליהדות במדינה, שמביא כהנא בתחום הכשרות והגיור, "לרבנים עוד היה יראת שמיים אבל כעת הכל יהיה שיקולים כלכליים. אם אין גורם הרתעה איך תהיה כשרות?"

    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    8:59
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "עיר ריקה, בתים הרוסים": תושב קרית שמונה בעדות מהשטח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת אורי מקלב עלה היום (שני) להציג בשם יהדות התורה את הצעת אי האמון בממשלה. מקלב תקף את מדיניות הממשלה ואת הרפורמות בכשרות והגיור המסוכנות אותם מוביל שר הדתות כהנא.

    מקלב פתח את דבריו ואמר, "שר הדתות כהנא מעיד על עצמו כאן במליאת הכנסת כי הוא 'אדם דתי וחשובה לו המסורת' אך עושה דברים הפוכים ממסורת ישראל" האשים מקלב.

    מקלב פנה לשר הדתות ואמר, "הפשרות הללו שאתה שר הדתות רוצה להביא לנו הם הרס הדת, פרעה רצה לעשות פשרות, ביקש לשחרר רק את הגברים, משה רבינו היה מסכים לפשרות הללו לא היינו אומה, ואתה שר הדתות רוצה להביא פשרות בהלכה?" שאל מקלב.

    מקלב תקף את המשחק בחוק הכשרו, "הבאתם ועדת רבנים שיקבעו את הסטנדרטים של הכשרות, אלו לא נהלים טכניים אלא אלו רבנים שלא מוכנים לקבל את סמכותה של הרבנות הראשית, כאלה שלא יתאים להם שמסעדה הפותחת בשבת לא תקבל כשרות, זה הכשרות שאתה רוצה?" תהה מקלב.

    מקלב הוסיף ותקף, "על מה בדיוק אתה מתהדר כי פתחת לתחרות?, את כשרות המזון? הכנסת גופים כלכליים לתוך מערך הכשרות הלאומי, לרבנים עוד היה יראת שמיים אבל כעת הכל יהיה שיקולים כלכליים. אם אין גורם הרתעה איך תהיה כשרות? אחד מסיר את הכשרות יבוא אחר ויתן כשרות. אתה אומר 'אני איש תורה' אבל את התורה צריך לקיים" אמר מקבל נחרצות.

    מקלב התייחס לשיתוף הפעולה עם יו"ר הוועדה שתקפה בשנאה את הרבנות, "כמה מביך היה לראות כי הבאת את חוק הכשרות לאישור ועדה שיושבת הראש שלה מתגאה כי היא מבלה בחנויות לממכר נבלות וטריפות ואף מזלזלת בכשרות, בשביל לחוקק את חוק הכשרות צריך להאמין בזה".

    ח"כ מקלב הוסיף ותקף את חוק הגיור המסוכן, "ליברמן רוצה גיור אורתודוקסי אך הגיור שאתה מביא הוא גיור מלא פשרות, אתה רוצה להכניס חצי מיליון איש שלא רוצים להיות יהודים כלל תחת כנפי עם ישראל ועוד מכריחים אותנו, את בתי הדין שלנו להכיר בהם".

    מקלב האשים בחומרה את כהנא, "אתה מביא את התבוללות לתוך עם ישראל, תקראו להם ישראלים אך לא יהודים".

    במהלך הדיון הביך השר במשרד האוצר את שר הדתות כהנא כאשר הבהיר לשאלת ח"כ מקלב כי אצלהם הדרוזים אין שום אפשרות לגיור, 'דרוזי זה מי שנולד דרוזי, מי שאבא או אמא שלו דרוזית, אצלכם אתם יכולים להתגייר אצלנו אין דבר כזה' אמר והזכיר לנוכחים כמה חשוב לשמור את שלמות עמינו.

     



    0 תגובות